Komma igång!
- Stagnation
- Initiativbrist
- Brist på idéer
Hantera tillväxt!
- Växtvärk
- Tappat fokus
- Kundservice
Bromsa & vända!
- Tappar kunder
- Tappar affärer
- Vikande attraktionskraft
För dig som har affärsansvar, och känner igen dig i något av scenarierna ovan…
Oavsett vilken utmaning du har eller ser framför dig, så kan Zardo stödja dig i ditt utvecklingsarbete.
Varje situation har sina specifika utmaningar, men kan på en grundläggande nivå hanteras utifrån en generell utvecklingsprocess som du kan läsa närmare om här nedan.
En ständig process… Var befinner ni er?
Oavsett var ditt företag befinner sig i sin utveckling så kan Zardo komplettera ert arbete med såväl kompetens som resurser. Det viktiga är att fokusera på rätt saker som snabbt levererar värde till företagets verksamhet. Ta en titt nedan och se var ni befinner er och hur Zardo skulle kunna stötta ditt företags utveckling.
DIAGNOS
Du vet att något borde göras, med vet inte var det gör mest effekt att börja.
Låt Zardo göra en diagnos.
ANALYS
Du har en idé om vad som borde göras, men är inte helt säker.
Låt Zardo ta vid med en djupare analys.
UTVECKLING
Du vet vad som behöver göras, men har inte resurserna för utveckling.
Låt oss på Zardo ta vid.
GENOMFÖRANDE
Allt är planerat och klart för förändring, men det saknas resurser och erfarenhet.
Låt Zardo förstärka.
UPPFÖLJNING
Nu är det dags att följa upp förändringar, men hur?
Zardo kan föreslå lämpliga metoder.
Så här bidrar Zardo till bättre affärer!
Zardo har en historia där vi bidragit med olika typer av leveranser i samtliga faser av utvecklingsprocessen. Varje nytt företag och projekt är på sitt sätt unikt, men grundfrågeställningarna är oftast snarlika. Det viktiga för oss är att agera med känsla, kreativitet och kundanpassning i varje steg. Nedan ser du några exempel på leveranser från Zardo.
- Uppföljningsmodeller
- Kundundersökningar
- Utvecklingscheck
- Beslutsunderlag
- Effektivitetsuppföljning
- ”Hälsoanalys”
- Marknadsinsikt
- Konkurrensanalys
- Intäktsanalys
- Identifikation av hinder
- Affärsmodellering
- Marknadsmodeller
- Affärskoncept
- Segmentering
- Erbjudandepaketering
- Kommunikation
- Säljutveckling
- Affärsmannaskap
- Workshops
- Marknadsetableringar